Add Me Follow Me Follow Me

Anugerah TerIndah Di Dahi Ku..

Posted by Mira Rasidi | 27 August 2012 | 4 Comment

Suatu ketika dulu,selalu tertanya kenapa aku diberikan tanda ni. Kenapa?Kenapa? Kadang-2 terasa rendah diri bila melihat tanda dekat dahi ni. Yela. Masa tuh budak-2 lagi. Kita tak faham apa itu anugerah dariNya. Sampai pasang niat nak buang tanda dekat dahi nih bila dah besar nanti.

Yang paling tak patut selalu aku buat adalah cuba nak tutup tanda kat dahi nih konon-2 nya. Tapi apakan daya semuanya tak berjaya.^ ^ Mungkin tindakan aku masa tuh sebab malu gara-gara orang yang lalu lalang confirm tengok aku kalau lalu sebelah dorang. Kadang-2, Ada jugak staraight to the point meneguk.Bila dah macam tuh  mulalah hati nih  bedetik. Eh~~Buruk sangatkah ke aku nih hah? Ke aku pakai baju rabak?Macam-2lah yang ada dalam benak fikiran nihkan.Yang paling best. Aku pernah berangan, Eh~~ Aku Chantek kot hari nih..Kahkah. Yang tuh memang tak bolek blah. Perasan tahap apa tak tau..Muahahah

Tapi.Alhamdulillah buat masa nih belom pernah sama sekali aku kene ejek dengan kawan-2 gara-2 anugerah terindah nih. Belom pernah ada jugak yang cuba menjolok-jolok aku untuk buang anugerah terindah ni. Setakat menyakat sikit-2 tuh, alah beselah.Aku pown suka menyakat orang.Hahahak

Bagi aku. Aku berpandangan setiap apa yang diberikan oleh-Nya adalah suatu kesempurnaan yang tak ternilai untuk kita. Yela aku patut bersyukur sebab aku dilahirkan begitu sempurna tanpa cacat cela. Dan bila dah besar nih barulah aku terfikir. Rupa-2nya Allah memberikan anugerah yang paling terindah dekat aku. Dan anugerah yang diberikan ini tidak semua orang dapat memilikinya.

Pernah ada jugak yang bertanya. Meera tanda kat dahi tuh taknak buang ke?..Jawapan aku. Eh~~Selagi tak mengaibkan buat apa nak buang. Nih tanda rezki.Anugerah Terindah....KhihKhih.Kan-2??

Ada jugak yang awal-2 bagi pesanan. Eh meera jangan buang tau tanda kat dahi tuh. Cantik. Kalau buang confirm lain punya. Bukannya  membesar pown.[Bukan statement perasan okey. Nihla yg selalu di cakap oleh  saudara mara ku.sepupu sepapat dan teman-2.].Hihi**Hmm. Bila ada yang cakap macam tuh.Terasa lega hati dan bertambah confident. Sampaikan kadang-2 tak sedar yang ada tanda yang comel nih.. Hehek.


P/s: Bersyukurlah. Apa yang kita ada. Kerna Sudah begitu sempurna apa yang kita terima .:))
Pisss!!!



4 comments:

Cik.blogger said...

bg sy anda cantik, blog anda juga cantik dan sempoi ^^

MeeraGadisApril said...

Kita sama cik blogger.takde bezanye..:)))

ryzna sha said...

tnde kat dahi belah kiri awk tu eh ? tanda ape tuh ? nk tgk..
tp awk mmg comel la..

MeeraGadisApril said...

@ryzna sha:::
tanda lahir dear..ade kat image bawah tuh klu nk tgk..huhu

klu nk tgk lebih jelas kene jumpe la dear..hihi