Add Me Follow Me Follow Me

Mengimbas Detik@Ting.6/2010-2011....

Posted by Mira Rasidi | 13 February 2012 | Comment
Beberapa minggu yang lalu, sedang cik meera  sibok  membaca update status membe2 di fb....,
Tiba-tiba cik meera  tertarik giler dengan status yang di update oleh BFF cik meera ini

Ni ha.....,



 KLIK untuk tengok image lebih jelas erk...


Cik meera rasa happy yang teramat sangat apabila baca status BFF cik meera ini.Mana tak nya,Bff cik meera mengimbas kembali trademark-trademark guru-guru mata pelajaran kite orang semasa cik meera berada di Tingkatan 6.(Hmm..rindu nyee dengan cikgu-cikgu & Clasmate semua).
So.sepantas kilat membuatkan cik meera teringat kenangan terindah di Ting.6 dulu.

Kalau dulu,kelas cik meera hanya mempunyai 12 orang pelajar.Sikit je kan?.Bilangan yang sikit ini lah membuatkan cik meera & clasmate semua menjadi rapat.Ke mana sahaja destinasi tujuan kami selalunya  12 orang .Hehe.So,cikgu tak berani nak tinggal sebab sikit sangat.kekeke.Tambah2 pulak,bilangan pelajar yang sikit itu hanya  dimiliki 2 kumbang dan 10 bunga.Apa Lagi,Buli sama itu kumbang..kahkahkah.........Eh!Takda la gurau je.Takkan lah nak buli pulak kan.^ ^

Aktiviti wajib yang selalu cik meera & clasmate buat adalah ketawa.Ha?Ketawa?Takda benda lain ke nak buat?..Ada ..Banyak...Tapi itu memang aktiviti harian kalau tiap kali kelas.kekeke.Aktiviti ketawa ini memang dah jadi sesuatu perkara biasa untuk kelas cik meera,Iyela..,semuanya ada habit yang tersendiri dan kerenah yang sememangnya tak semua orang ada tau.Kadang2 tu,tenaga pengajar pown turut ketawa dengan habit kita orang ini.

Kalau sebut pasal tenaga pengajar pulak,dorang sememangnya  seperti ibu atau bapa semasa cik meera dan klasmate di sekolah dulu.Korang pown mesti macam itu jugak kan??^ ^.Yang paling best pasal tenaga pengajar cik meera ini,dorang memang tak lokek dalam berkongsi ilmu.Pelbagai nasihat & peringatan yang telah diorang berikan supaya cik meera dan  klasmate sentiasa beringat dan sedar.Hmm,cik meera & klasmate jugak boleh dikatakan agak rapat dengan tenaga pengajar .Sebabnya?Tenaga pengajar  boleh dikatakan jugak sebagai teman & kawan yang paling terbaek kepada cik meera & klasmate.Bukan teman yang untuk ditindas oleh cik meera & klasmate......,tetapi teman yang sentiasa menemani temannya walau apa jua keadaan disamping memberi pelbagai kata khidmat.(Bukan bodek yee ollss..tapi ini realitinya..).Terima Kasih!Guru...^ ^


Bukan itu sahaja,cik meera jugak memiliki teman-teman tingkatan 6/2010-2011 yang semuanya OK.Syukur Alhamdulillah.Tapi tipulah  kalau cik meera kata yang tidak pernah berlaku salah faham antara kami semua.Setiap manusia pernah melakukan kesilapan.Betol tak korang?So,Salah faham itu ada...tetapi tidak menjejaskan langsong antara hubungan baik cik meera & klasmate dengan rakan ting 6 yang lain...Bagi cik meera kesilapan atau salah faham yang berlaku sebenarnya akan mengajar kita supaya lebih sedar & mematangkan kita.Betol tak???


OKlah korang.Agak panjang berjela-jela jugak kata-kata cik meera kali ini..Thanks cik meera ucapkan kepada yang sudi membacanya...^ ^



P/s:Korang.Tak nak kongsi dengan cik meera kenangan zaman sekolah korang ke??Kalau ada,jangan segan jangan malu.,Jomlah berkongsi...owk...^ ^

No comments: