Best Food: Butter Chicken Gold Chilli SS15

Posted by Mira Rasidi | 29 November 2014 | 1 Comment
Assalamualaikum

Time tengah sibuk borak-borak dengan roommate dekat group Whatsapp,  tiba-tiba terborak pulak pasal topik nak hang out sesama. Aku apa lagi dengan slambernya ajak Nanad(my roommate) pergi makan butter Chicken dekat SS15. Dia pun dengan slambernyaaa said "Yes! On je". Hahahahah. Sumpah! Masa tuh memang aku tengah ngidam gilaaa  butter chicken dekat SS15 tuh.

HAH!! Inilah kedainya dalam suasana malam. Kedai dibuka dari jam 12 tengah hari-12 malam(terima order sampai 11.30 malam sahaja). So kalau nak makan tengah-tengah malam, sehingga 11.30 malam sahaja boleh order ok.  Dan hari Ahad TUTUP.


Actually kedai ni begitu femes dalam kalangan student di sekitar Shah Alam kerana harganya pun agak berpatutan.


So make sure korang pandai memilih yee. Yang penting aku datang sini hanyalah kerana butter chicken dan bukanlah makanan lain. 


Selalunya aku akan ambil Set  Butter Chicken = Nasi Putih+Sup Kosong+ Butter Chicken(Size Small) . Harga: RM 10.50 sahaja. Memadai untuk aku dik kerana aku ni mudah muak kalau makan chicken banyak-banyak tambah pulak kombinasi dengan butter milk lagi la aku bertambah muak.

Tips nak makan Butter Chicken Gold Chilli :-
Aku suggestkan korang order Tom Yam satu mangkuk share rama-ramai. So rasa muak tuh akan hilang bila makan bersama dengan butter Chicken. Ok :-)

Feedback yang dapat aku bagi mengenai Butter Chicken ini adalah :-
TERBAIK! MARVELESSS!. :))) Dari 5 stars, aku bagi 4.5 stars untuk butter chicken ni. OK. 0.5 stars untuk rasa muak. Sebab sedikit  muak untuk aku yang kurang minat dengan ayam .HAHAH.

Bagi yang belum mencuba. Pastikan korang cuba dulu okay. Then baru komen apa yang patut. Peace!! ^^V

Dimanakah Gold Chilli???
No 7, Jalan SS 15/8B, 47500 Subang Jaya, Selangor, Malaysia


P/s: Sorry semua gambar from google. Sebab bila dah sampai kedai ni dah takda masa untuk snap pic. HAHAH. Makanan sampai. Terus .Ngapp!




1 comment:

Cekgu Norazimah said...

CN pun ayam butter, pergh ! sedapnyer..tapi itulah, mmg cepat muak ;)

Jemput join segmen CN yer ..

http://www.cekgunorazimah.com/2014/11/segmen-bloglist-januari-2015-by-cn.html